رفتن به مطلب
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal

پست های پیشنهاد شده

گوگل ترند یا گوگل ترندز (به انگلیسی Google Trends) یکی از بهترین و همه کاره ترین ابزارهای در دسترس برای سئو و بهینه سازی سایت است. یک چاقوی سوئیسی را در نظر بگیرید که ابزاری همه کاره است، گوگل ترند در واقع چاقوی سوئیسی متخصصین سئو محسوب می شود.

اگر تنها می توانید از یک ابزار سئو برای توسعه کمپین بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید، مطمئن باشید که گوگل ترند بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

how-to-use-google-trends-for-seo.jpg

 

آموزش کار با گوگل ترندز (Google Trends)

زمانی که در حال جستجو در گوگل ترند هستید، شما می توانید چهار متغیر یا پارامتر را برای جستجوی خود تنظیم کنید (موارد پیش فرض به صورت بولد نشان داده شده است):

آموزش کار با گوگل ترند

 

  • Web Search (جستجوی وب): جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) – جستجوی اخبار (Google News) – جستجوی محصول (Google Shopping) – جستجو در یوتیوب
  • گزینه Worldwide (به صورت جهانی): شما می توانید یک کشور را به صورت دلخواه انتخاب کنید (ایران هم جزو این کشورها دسته بندی شده است).
  • ۲۰۰۴ تا امروز – ۷ روز گذشته – ۳۰ روز اخیر – ۹۰ روز اخیر – ۱۲ ماه اخیر – انتخاب یک سال مشخص یا انتخاب یک بازه زمانی مشخص
  • همه طبقه بندی ها: هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و صنعت – رایانه و الکترونیک – مالی – غذا و نوشیدنی – بازی ها و …

شما می توانید تا ۵ واژه جستجو شده را با هم مقایسه کنید یا همه آنها را در یک گروه قرار دهید. در هر گروه ۲۵ واژه جستجو شده قرار می گیرد. به مثال زیر توجه کنید:

  • خودکار+مداد+ کاغذ (گروه ۱)
  • منگنه+چسب نواری+خط کش (گروه۲)
  • پاک کن+گیره کاغذ ( گروه ۳)

با استفاده از علامت به اضافه + بین هر کدام از واژه ها به گوگل می گویید که دوست دارید جستجویتان شامل خودکار یا مداد یا کاغذ باشد.

آموزش کار با گوگل ترند

گوگل همچنین جستجوهای به روز (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را در گوگل ترند به نمایش می گذارد. در این شرایط برترین جستجوهای انجام شده در آن روز و نیز محبوب ترین جستجوها بر اساس طبقه بندی در اختیار افراد قرار می گیرد. در اختیار داشتن همه این اطلاعات و داده ها بسیار عالی است اما باید بدانید چه کاری می توانید با اطلاعات به دست آمده انجام دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که با استفاده از این اطلاعات چگونه می توانید وضعیت سئوی خود را بهبود بخشید.

تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل ترندز

از آنجایی که گوگل ترند تعداد جستجوهای واقعی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد و تنها به میزان محبوبیت عبارات بین ۰ تا ۱۰۰ نمره می دهد. شما زمانی می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید که به همراه آن از دیگر ابزار گوگل یعنی Keyword Planner هم استفاده کنید. گوگل ترند سطح مرتبطی از تمایل افراد در یک دوره خاص نسبت به یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص را نشان خواهد داد. همچنین به شما اجازه می دهد سطح تمایل و علاقه افراد به عبارت های هدف وابسته را مقایسه کنید.

فرض کنید شما صاحب یک شرکت طراحی سایت هستید. می خواهید بدانید که در چه بازه ای تمایل به طراحی سایت بیشتر می شود؟ کاربران چه کلماتی را جستجو می کنند؟ یا چه کلمه کلیدی می تواند کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه کند؟ در مثال زیر ما دو کلمه کلیدی طراحی سایت و طراحی وب سایت را با یکدیگر مقایسه کردیم.

تحقیق و جستجو کلمه کلیدی

خب، ما این پارامترهای مورد نظر را برای کشور ایران و زمان جستجو را از سال ۲۰۰۴ تا امروز تنظیم کردیم. با استفاده از این پارامترها می توان متوجه شد که ایرانی ها در اواخر هر سال بیشتر از دیگر مواقع سال این عبارات را جستجو می کنند. همچنین، این گزینه نشان می دهد که کاربران ایرانی، کلمه کلیدی طراحی سایت را بیشتر از طراحی وب سایت جستجو می کنند. با استفاده از این اطلاعات می توانیم در زمان درست کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنیم و بهینه سازی وب سایت خود را برای چه زمانی آماده کنیم.

اگر می خواهیم در مورد ظرفیت های تجارت الکترونیکی اطلاعاتی به دست آوریم بهتر است از فیلترهایی که گوگل ترند در اختیارمان قرار داده است، به خوبی بهره ببریم:

تحقیق و جستجو کلمات کلیدی در گوگل ترند

همانطور که مشاهده می کنیم، متوجه می شویم که از سال ۲۰۱۴ تا امروز، از میزان محبوبیت این دو عبارت کاسته شده است و هر دو روندی نزولی را طی کرده اند. البته به این نکته توجه کنید که میزان افت جستجوی هر عبارتی باید با خود آن عبارت سنجیده شود. به طور مثال افت نمودار جستجوی عبارت طراحی سایت در گوگل ترندز، از سال ۲۰۰۴ تا امروز به این معنی نیست که رقابتی در آن وجود ندارد یا جستجویی برای آن صورت نمی گیرد. هم اکنون عبارت طراحی سایت یکی از پرجستجوترین و پر رقابت ترین کلمات کلیدی در وب فارسی به شمار می آید. توجه داشته باشید که گوگل ترند تنها میزان جستجو را بر اساس نمودار و بین ۰ تا ۱۰۰ نمایش می دهد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، میزان جستجوی کلیدواژه طراحی سایت، در نمودار با عدد ۷۰ نمایش داده شده است. اما ممکن است این عبارت در مقایسه با عبارتی که در نمودار گوگل ترند عدد ۱۰۰ را نشان می دهد، بیشتر جستجو شود. پس حتماً از ابزارهای جانبی مانند Keyword Planner برای آگاهی بیشتر از تعداد جستجوی کلمات استفاده کنید.

فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، با استفاده از گوگل ترند می توانید برای کمپین های تبلیغاتی خود، استراتژی صحیحی اتخاذ کنید.

هدف گیری جغرافیایی

گوگل ترند می تواند داده های مرتبط با جستجو را بر اساس هر ناحیه تقسیم بندی می کند. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، موضوع طراحی سایت در سراسر ایران محبوبیت دارد و جستجوهای بسیاری را به خود اختصاص داده است. بیشترین میزان جستجوی این عبارت در دو سال گذشته از استان خراسان جنوبی بوده است.

هدفگیری جغرافیایی در گوگل ترند

***نکته: هرچه رنگ های موجود در نقشه پر رنگ تر باشند، به این معنی است که کلمه کلیدی انتخابی شما در آن منطقه محبوب تر است.***

حال بر روی دکمه Subregion کلیک می کنیم. کشویی باز می شود. گزینه City را انتخاب می کنیم تا متوجه شویم این عبارت کلیدی در کدام شهر بالاترین حد محبوبیت را دارد. همانطور که می بینیم، کلمه کلیدی طراحی سایت در شهر سنندج و بابل بیشترین میزان جستجو را دارد:

 

هدف گیری جغرافیایی در گوگل ترند

در کنار این جدول های جغرافیایی، جدول Related Queries قرار گرفته است. این جدول نشان می دهد افرادی که عبارت طراحی سایت را جستجو کرده اند، چه عبارت های دیگری را نیز جستجو کرده اند. این عبارت ها معمولاً مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی شما هستند. تصویر زیر را مشاهده کنید:

ترتیب بندی نتایج کوئری جستجو در گوگل ترند

خب، همانطور که مشاهده می کنید این کوئری ها، با کلمه کلیدی طراحی سایت مرتبط هستند. پس می توانیم نتیجه بگیریم به آمار و ارقام ارائه شده، می توان اعتماد کرد. شما می توانید این جدول کوئری را بر دو اساس Rising و Top دسته بندی کنید. دسته بندی جدول بر اساس Rising به این معنی است که می خواهید کوئری هایی که با رشد جستجو مواجه شده اند را مشاهده کنید. همچنین اگر گزینه Top را انتخاب کنید، می توانید محبوبترین کوئری های مرتبط را به ترتیب جستجو مشاهده نمایید.

همچنین، نمایش این دو نوع دسته بندی با یکدیگر متفاوت است. در دسته بندی Top، میزان محبوبیت بر اساس نمره بین ۰ تا ۱۰۰ نمایش داده می شود. اما در دسته بندی Rising تنها شاهد میزان درصد رشد محبوبیت عبارت کلیدی هستیم. همچنین، ممکن است شما با عبارت Breakout روبرو شوید. وقتی برای کوئری خاصی از این کلمه استفاده می شود به این معنی است که میزان محبوبیت این کلمه بیش از ۵۰۰۰% رشد داشته است.

اگر در حال اجرای سئوی محلی یا تبلیغات گوگل هستید، این اطلاعات زیاد ارزشمند نخواهد بود.

News Jacking

بر اساس توصیف میِرمَن اسکات، News Jacking فرآیندی است که در آن ایده ها یا اطلاعات خود را در یک خبر فوری تزریق می کنید تا بتوانید پوشش رسانه های اجتماعی را برای خود یا کسب و کارتان به دست آورید. اگر بحث داغ یا ترند خاصی برای یک موضوع وجود نداشته باشد، می توان آن را برای News Jacking ایجاد کرد. فرمول News Jacking بسیار ساده و آسان است:

  • یک موضوع داغ انتخاب کنید.
  • در مورد آن مطلب بنویسید و در وبلاگ یا وبسایت خود منتشر کنید.
  • آن را توییت کنید.
  • ساده نباشید (به عنوان مثال بهتر است روی تراژدی ها سرمایه گذاری نکنید).

اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم، در واقع شما به دنبال اخبار داغ مربوط به حوزه کاری خود (و یا حتی خارج از آن) می گردید و با بررسی آن موضوع از دیدگاه خود، می توانید تاپیکی جدید در این زمینه ایجاد نمایید. به این ترتیب خواهید توانست ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

تولید محتوا

نمودارهای برتر (Top Charts) یک منبع عالی برای توسعه ایده های تولید محتوا است که افراد واقعاً به آن علاقه مند هستند. به عنوان مثال تنظیم فیلترها را بر روی ۷ روز اخیر تنظیم کنید و عبارت خودرو را جستجو کنید.  اگر واژه Breakout زیر رتبه بندی ظاهر شود، باید بدانید که جستجوی شما برای آن عبارت یا کلید واژه بیشتر از ۵۰۰۰% رشد داشته است. در زمانی که ما این مقاله را نوشتیم، رنو ساندرو استپ وی بالاترین میزان جستجو را در زمینه خودرو داشته است.

 

استفاده از گوگل ترند در تولید محتوا

بنابراین اگر وب سایتی در مورد اتومبیل دارید، انتشار چند مقاله درباره خودرو رنو ساندرو استپ وی می تواند ترافیک خوبی را به سایت شما وارد کند.

لینک بیلدینگ

لینک ها هنوز هم اصلی ترین روش برای به دست آوردن رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هستند. با ایجاد محتوایی که افراد به دنبال آن هستند، می توانید لینک های بسیاری به دست آورید. زمانی که می خواهید نتایج حاصل از بازاریابی محتوای خود را بسنجید، لینک، معیار اندازه گیری موفقیت است.

محتوای ویدئویی

زمانی که در گوگل ترند جستجو را بر اساس پارامتر یوتیوب تنظیم کنید به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد. هنگامی که ما این گزینه را در کشور آمریکا بررسی کردیم کلمه کلیدی ویدئوهای چرت و پرت در صدر جدول قرار داشت:

جستجوی ویدئو در گوگل ترند

در همین جا به اهالی ایالت کالیفرنیا تبریک می گوئیم که حجم جستجوی صد در صدی برای کلمه کلیدی ویدئوهای چرت و پرت را از آن خود کرده اند. برای اینکه بتوانید این گزینه را در منزل خود امتحان کنید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد سایت گوگل ترند شوید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • پارامتر Web search را به YouTube تغییر دهید.
  • حالا نتایج به دست آمده را مرور کنید.

با بررسی نتایج باید از خود دو سوال بپرسید:

  • آیا از میان این نتایج، ایده ای وجود دارد که بتوانید از آن برای تولید محتوای خود استفاده کنید؟
  • آیا روند و گرایشی وجود دارد که بتوانید روی آن سرمایه گذاری کنید؟

این اطلاعات نیز برای بهینه سازی فایل های ویدئویی مفید خواهد بود:

  • انتخاب یک عنوان جذاب و عالی
  • استفاده از تگ های مناسب
  • بهینه سازی توضیحات ویدئو

مانیتورینگ برند

این گزینه برای برندهایی مفید و کارساز خواهد بود که حجم جستجوی بالایی دارند. در مثالی که مشاهده می کنید، نتایجِ سه مورد از چهار رقیبی که وجود دارنند، ثابت است و نوسان چندانی ندارند، اما یکی از شرکت ها (Autozone) به نظر می رسد که روزهای خوبی را سپری می کند.

مانیتورینگ برند در گوگل ترند

نتیجه گیری

گوگل همیشه به دنبال محتوای تازه و ناب بوده است. گوگل ترند بهترین ابزار موجود برای توسعه ایده های تولید محتوا است و می تواند در جذب ترافیک و تعداد لینکِ بیشتر مفید باشد. اگر تا به حال از این ابزار برای بهبود سئوی سایت خود استفاده نکرده اید باید دست به کار شوید. این ابزار می تواند دید وسعی از وضعیت دیجیتال مارکتینگ روز در اختیار شما قرار دهد. همانطور که پیشتر گفتیم شما می توانید با بررسی موضوعات جنجالی و مشاهده نتایج جستجویشان، بهترین زمان را برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • مطالب مشابه

    • توسط Am!r Bahador
      آی پی ( که بصورت کامل  IP address هم می گویند) آدرس های پروتکل اینترنت است که به صورت یک سری اعداد که با نقطه از هم جدا میشوند ( بطور مثال : ۱۷۶٫۹٫۱۰۶٫۲۹ )، به هر وسیله ای (نظیر از کامپیوتر رومیزی، موبایل و…) که به شبکه اینترنت متصل شود، اختصاص داده می شود. IP  در واقع یک شماره شناسایی یکتا برای کانکشن در اینترنت است که با آن کامپیوترهای مختلف (یا سرورهای مختلف) از هم شناخته می شوند.
       

       
      در اینجا بر روی سایت آن تایم سئو مثال میزنیم که بر روی آیپی  ۱۷۶٫۹٫۱۰۶٫۲۹ میزبانی میشود.میزبانی یک سایت میتواند بر روی یک هاست با آیپی اشتراکی باشد یا یک هاست با ایپی اختصاصی ، با این تفاوت که در هاست اشتراکی با یک ایپی از چندین سایت میزبانی و نگه داری میشود میتواند گاهی اوقات بنا به تجارب شخصی اشتراکی بودن آن مشکل ساز شود. بطور مثال فرض کنید یکی از مشتریان موجود بر روی هاست و ایپی اشتراکی کارهای مخرب از دید گوگل به مانند تولید اسپم و یا گوگلینگ کند که به مرور زمان توسط خزنده های گوگل شناخته شده و جریمه هایی جزئی یا سنگین بر روی آن ایپی اعمال میشود که به موازات ممکن است کلیه سایت های میزبانی شده بر روی آن ایپی رو تحت تاثیر قرار داد. چنانچه از ایپی اختصاصی برای میزبانی سایت خود استفاده میکنید بنا بر تجارب سالهای اخیر به طبع از این خطرات احتمالی بیشتر در امان خواهید بود.
       

       
      برای بدست آوردن ایپی سایت خود و یا دیگر سایت ها روش ها و ابزارهای زیادی وجود دارد. برای نمونه میتوانید ایپی خود را از سایت  get-site-ip.com بدست آورید. همان طور که در تصویر بالا میبینید طی دو مرحله ای پی و کشور ای پی میزبان سایت مد نظر را بدست خواهید آورد.
    • توسط Am!r Bahador
      در گذشته و بدون آنکه به خودمان زحمت بدهیم تا بیاد بیاوریم در اکثریت سایتهای اینترنتی برای تبلیغات تلویزیونی ، روزنامه ای ، مجله و … همه آدرس های اینترنتی با پروتکل معمول http بصورت پیشفرض شروع میشدند و حتی گاهاً اسمی از آن برده نمیشد که هیچ عیب و ایرادی بر آن وارد نبود ( برای کم کردن زحمت کاربر آماتور از بعد فنی بصورت هدایت خودکار از http به https بصورت مخفی هم وجود دارد ) ولی در یکی دو سال اخیر نقش پروتکل های رمزنگاری بسیار مورد توجه کارشناسان امنیتی و موتورهای جستجوگر قرار گرفت.
       

       
      این قضیه به استثنای تامین امنیت بالای آن در حساب کاربری افراد ، زمانی شکل جدی تر برای وب مستران به خود گرفته است که گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجوگر حال حاضر وب طی خبری در وبلاگ خود اعلام کرد که یکی از عوامل تاثیر گذار از صدها مورد تاثیرگذار در رتبه بندی های جستجو ها از سال ۲۰۱۷ به بعد استفاده وب مستران ( مدیران سایت ها) استفاده از پروتکل امن ssl برای وب سایت شخصی ، شرکتی و سازمانی خود است که میبایست توسط مدیران سایتها و یا تکنسین های سئو مورد توجه قرار گیرد و آن را بصورت https در وبسایت ها خود اجرایی نمایند.
       
      در نگاه اول و ابتدایی شاید فرق زیادی بین این دو قائل برای وب مستران آماتور وجود نداشته باشد ولی توجه شما را به نکات زیر جلب میکنیم.
      برای راه اندازی گواهینامه ssl میباست هزینه ای را برای دریافت حداقل لایسنس سالیانه آن کنار بگذارید. برای دریافت گواهینامه و نصب آن نیاز به دانش فنی و آشنایی کار با کنترل پنل هاست دارید. افت محسوس سرعت بارگذاری سایت ( بیشتر در ایران ) به نسبت http بخاطر رمزگذاری شدن اطلاعات وجود دارد. دریافت گواهینامه ssl برای دامنه های ir به علت تحریم و سایر مسایل سخت تر و شامل هزینه بیشتری برای دور زدن آن میباشد. در کنار مسائل بالا ، تهیه و اخذ گواهینامه مزایایی بسیار خوبی بطور کلی دارد که بصورت خلاصه در زیر اشاره میکنیم :
      بالا بردن امنیت سایت با SSL بالا بردن ارزش اعتماد سایت برای کاربران از عوامل تاثیرگذار سئو گوگل رمزنگاری ارتباط بین سرور و کاربر برای حفظ امنیت تشخیص هویت سایت توسط سایر موتورهای جستجو ارائه سرویس‌های اعتباری به سایت های دارای ssl برای گرفتن ستاره دوم از سایت ای نماد  
      در آینده نزدیک روش تهیه ، نصب و راه اندازی SSL طی مقاله ای آموزش داده خواهد شد.
      موفق باشید.
    • توسط Am!r Bahador
      در سئو و بهینه سازی وب سایت محتوا سازی و لینک سازی از مهمترین عوامل به حساب می آیند . ولی در این بین موارد مهم دیگری نیز هستند که نمی توانیم از نقش پر رنگ آنها بکاهیم ، یکی از این موارد مهم هاست و سرور است.
       

       
      سریع لود شدن و آپتایم بودن وب سایت از عوامل مهم کیفیت یک هاست و سرور خوب به حساب می آیند. برای اینکه سایتی نزد موتورهای جستجوگر به مرور محبوب و استیبل شناخته شود آپتایم بودن و سریع لود شدن از دید کاربری و موتورهای جستجوگر بسیار فاکتور مهمی است. در روند سریع لود شدن یک سرور میزبان باید این قابلیت را داشته باشد که بعد از درخواست کاربر برای فراخوانی وب سایت از هرکجای جهان عملیات انتقال و بازشدن وبسایت به سرعت هرچه تمام تر انجام گیرد که این موضوع میتواند به عوامل مختلفی مرتبط باشد.
       
      عوامل تاثیر در سرعت بارگذاری سایت بر روی هاست و سرور :
      منابع سخت افزاری سرور ( سی پی یو ، رم ، پورت ، کیفیت هارد و … ) اشتراکی یا اختصاصی بودن منابع هاست و سرور موقعیت فیزیکی سرور در نقطه ای از جهان میزان لود و ترافیک شبکه در ساعات زمانی مختلف محدودیت های نرم افزاری و سخت افزاری هاست و سرور و … همیشه یاد داشته باشید که بهترین کیفیت هاست با حداقل میزان دان تایمی را مدنظر بگیریم و در این مورد حتما با مدیر هاست در ارتباط باشید و پشتیبانی واقعی در صورت بروز مشکل بخواهید.
      همیشه به یاد داشته باشید موتورهای جستجوگر اولویت را به سایت هایی خواهد داد که تعداد دفعات دان تایم ( عدم دسترسی به وبسایت ) کمتری داشته باشند و همیشه در دسترس کاربران و خزنده های خود برای دیده شدن و بررسی شدن قرار بگیرند. در این بین به موقعیت فیزیکی سرور حتما توجه کنید چون ممکن است بنا به شرایطی سایت شما در جایی از جهان به سرعت لود شود و در جای دیگر از جهان به کندی در دسترس کاربران قرار بگیرد. بطور مثال سرورهای میزبانی در ایران به دلیل مشکلات زیرساختی ممکن است گاهی اوقات سایت های میزبانی شده را با سرعت کمتر به نسبت اینترنت داخلی در اختیار کاربران سایر کشورها قرار دهد.
      یکی از گزینه های مناسب برای رفع کندی سرعت بارگذاری های محتوا در نقاط مختلف جهان مانند تصاویر و ویدیوها و یا حتی رفع مشکل دان تایمی ، استفاده از میزبانی CDN ( Content Delivery Network) میباشد.
      کش کردن مسئله دیگری است که به سرعت لود سایت شما کمک میکند که در این وضعیت به چند روش در دسترش شما قرار میگیرد. کش سرور ( Server-side Caching ) و یا کش نرم فزار سیستم مدیریت وبسایت از جمله روش هایی هست که میتوانید شما از آن طریق سایت خود را با سرعت هرچه سریعتر به نمایش بگذارید.
       
      امیدوارم مطلب فوق مورد توجه قرار گرفته باشد.
    • توسط Am!r Bahador
      در چندین بروزرسانی الگوریتم های موتور جستجوگر ، گوگل دست خوش تغییرات بسیار زیادی به نسبت سالهای گذشته شد که یکی از این تغییرات و مباحث داغ و پرکاربرد استفاده از بحث لوکال سئو در روند بهینه سازی وب سایت بود.
       

       
      لوکال سئو چیست ؟ بهینه سازی محلی یا لوکال سئو ( Local SEO ) شیوه جدیدی از بهینه سازی وب سایت به شما می آید که جستجو عبارات کاربران در گوگل به نقطه جغرافیایی محل سکونت به شدت وابسته و تغییر پذیر میباشد. در واقع شناسایی کاربران از طریق IP برای موتورهای جستجوگر صورت میگیرد که به لحاظ فنی کار چندان پیچیده ای نیست ولی تکنیک بسیار اثر بخشی برای دیده شدن کسب و کارهای محلی به شمار می آید.
       
      به طور مثال فرض کنید مغازه میوه فروشی در رشت سعی دارد از طریق وبسایت خود محصولات خود را برای مشتریان عرضه و به فروش برساند. قطعا توسط بهینه سازی محلی با جستجو و تایپ عبارت میوه فروشی کسب و کارهای محلی در صورت انجام سئو محلی درست و صحیح برای مشتریان و کاربران در لیست نتایج گوگل به نمایش گذاشته میشود.
      بطور مثال :
       

       
       
      عوامل تاثیرگذار ترغیب کسب و کارها به سمت سئو محلی وب سایت :
      رشد بیش از ۵۰ درصدی جستجوهای محلی در چند سال اخیر نرخ تبدیل بالای بازدیدکننده محلی به مشتری دائم کسب و کار و وب سایت شما اعتماد بالای مشتریان به کسب و کارهای محلی به نسبت کسب و کارهای غیر محلی عدم آگهی صاحبان کسب و کارها به تحول شگرف و رونق در کار به وسیله سئو محلی وب سایت گرایش روز به روز بیشتر خوانندگان از رسانه های سنتی ( روزنامه و مجلات محلی ، کانال تلویزیون محلی و … ) به سمت رسانه های آنلاین ( گوگل و شبکه های اجتماعی و … ) امیدوارم مطلب فوق مورد توجه قرارگرفته باشد.
    • توسط Am!r Bahador
      امروزه سئو نقش مهمی در رونق کسب و کارهای مختلف ایفا میکند که خیلی از صاحبان کسب و کارها از آن غافل هستند و یا به آن اهمیتی نمیدهند. به تبع برای بهینه سازی وبسایت و افزایش بازدیدکنندگان هدف باید این امر توسط یک کارشناس سئو به وقوع بپیوندد.
       


      خیلی از صاحبان کسب و کار یا وبمستران با آگهی از این که سئو در رونق کسب و کار آن ها موفق است عجولانه و سطحی با این قضیه برخورد میکنند و انتظار راه هزار شبه را یک شبه دارند که از این رو به افراد ناوارد و کم دانش در زمینه سئو میسپارند که در بسیاری از مواقع نه تنها که به نتیجه نمیرسند بلکه نتیجه ای معکوس برای آن ها رخ میدهد و ممکن است همان رتبه ای را هم که دارند از دست بدهند و یا برای همیشه از نتایج گوگل حذف شوند.
      افراد غیرمتخصص سئو معمولا پروژه های با کلمات کلیدی رقابتی کم را به عنوان پروژه موفق خود یاد و از آن به عنوان نمونه کار خود نام میبرند. ولی آیا در پروژه های رقابتی قوی نیز میتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند ؟
       
      قطعا در این زمینه افراد غیرمتخصص به چالش بزرگی برخورد خواهند کرد که صعود به رتبه های برتر برایشان کاری محال و غیرممکن خواهد بود. امروزه علم سئو به قدری اهمیت دارد که میتوان با جذب بازدیدکنندگان هدف و سرازیر کردن آنها به سایت از موتورهای جستجوگر برندسازی کسب و کار بزرگ و یا کوچکشان شکل بگیرد و میتواند محل این برندسازی از صفر ، از جایی مثل اتاق خواب فرد فقط با دسترسی به اینترنت و یک کامپیوتر باشد و روند بهبود و پیشرفت آن در طول گذر زمان با انتخاب استراتژی های مناسب فنی و مدیریتی حتی به یک شرکت بزرگ چندصد نفره نیروی کار همانند دیجی کالا تبدیل گردد. 
       

      نمودار آماری تأمل برانگیز تعداد جستجوهای روزانه کاربران در جهان از موتورهای جستجوگر مختلف تا ۲ ماهه اول سال ۲۰۱۷
       
      اشتباه عوام مردم این است که راه اندازی سایت را نقطه اول و یا اخر کسب و کار خودشان میدانند و با این ذهنیت یا مشاوره دادن های غلط به این افراد ، راه اندازی سایت و تبلیغات آن در دیگر سایت ها را اتمام پروژه کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک قلمداد میکنند. به واقع راه اندازی یک سایت تنها مقدماتی ترین کاری هست که یک شخص میتواند انجام دهد.
      تصور کنید مدیرعامل شرکتی x سایتی برای برند خود با هزینه میلیونی راه اندازی میکند و سپس بعد آن به دنبال مشتری در فضای اینترنت و موتورهای جستجوگر مانند گوگل میگردد . داشتن یک سایت شکیل و زیبا به تنهایی کاری نمیتواند برایتان انجام دهد و به مانند جزیره ای در دورافتاده ترین نقطه جهان تلقی میگردد که کسی از وجود آن باخبر نیست. اینجا نقش سئو و بهینه سازی وب سایت پررنگ و مهم میگردد که چطور بتوانید برای سایت خود با توجه به فعالیتی که دارید مشتریای هدف  inbound جذب کنید. روند بهینه سازی وب سایت کسب و کار امری مستمر و با آنالیز مداوم میباشد که باید صاحبان کسب و کارها به شدت به آن دقت کنند.
      سئو به مانند طراحی سایت نمیباشد که یک شبه ، یک ماهه انجام شود و به بعد آن به حال خود واگذار شود. عدم چکاپ و رسیدگی مستمر ممکن است بنا به خیلی از دلایل فنی سئو به مرور باعث از دست دادن حتی رتبه فعلی عبارت های وب سایتتان در نتایج موتورهای جستجوگر نظیر گوگل شود. موارد زیر بر حسب تجربه به دست آمده است و لازم است قبل شروع کردن سئو به دست متخصص سئو کمی تأمل کنید .
       
      عوامل کلی شناسایی متخصص سئو :
      – سئو امری کوتاه مدت نیست
      – سئو یکباره نیست
      – سئو امری ۱۰۰% تضمینی نیست ( با توجه به تغییرات و بروزرسانی های مداوم الگوریتم های موتور جستجوگر )
      – سئو خرید بک لینک نیست
      – سئو به سیستم مدیریت محتوای خاصی وابسته نیست ( گول تبلیغات انحصاری در این زمینه را نخورید )
      – سنگ بزرگ نشانه نزدن است ، الویت را به سایت های تخصصی در این زمینه بدهید ، نه از منو سئو سایر خدمات سایت های غیرمرتبط.
       
      اگر مطلب فوق مورد توجه تان قرار گرفت لطفا در بازنشر آن از ما حمایت کنید و مطلب را با ذکر منبع درج نمایید. چنانچه سوال ، ابهام و یا هر نظر دیگری در این مورد دارید در نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.
      موفق باشید.
×